2012-12-05

Vilket snökaos det har varit i stockholm idag.
 
Jag tog bilen för att åka ut till Nacka och baka pepparkakor tillsammans med Vincent och Daniela. Jag ångrade mig lite redan när jag kom ut på essingeleden eftersom att jag i princip inte såg vägen framför mig, men det gick över ganska snabbt, så jag fortsatte. När jag närmade mig Nacka/Orminge så var det samma sak igen, jag såg inget. Var till och med tvungen att stanna för att ta bort snön från rutan, och då gick det bättre.
 
När jag var framme i Nacka så fick vi hjälpas åt att skotta upp infarten för att jag skulle kunna parkera. Slirade bara runt i snön annars. Men allt gick bra. Jag funderade ett tag på att åka komunalt hem, men slog bort de tankarna då jag fick veta att större delen av all komunaltrafik i Stockholm var avstängd, inklusive den som skulle kunna ta mig hem. Så jag väntade ut ovädret/plogbilarna och kunde åka hem senare under eftermiddagen.

 
När jag kom hem igen hade Erik varit duktig och lagat middag, sen hade han en överraskning med - En iPad 4!! Den kommer att vara perfekt att ha med sig på resan. Lagom storlek, och inte alls tung! Mycket smidigare än en dator. Speciellt om det går att ladda över och redigera bilder, då kommer jag att bli kär i den tror jag! Hahaha

Nu ska vi fixa och trixa med lite saker inför resan. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback